Więcej
    Komentarze
    Nie można było dać mapy? I po cholerę (poza reklamami) te slajdy?!?
    @ravic1978 Częściową mapę sami zrobiliśmy na naszym fanpage'u Fordon Na Co Dzień :)
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @ravic1978 A po co mapa?? żeby człowiek się NAWKU...AŁ jeszcze bardziej ??
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Tragedia dwie linie z Fordonu w kierunku Ronda Grunwaldzkiego,a żadna na ul. Gdańską.JAK TAK MOŻNA POZBAWIĆ MIESZKAŃCÓW FORDONU DOJAZDU DO BEZPOŚREDNIEGO DO SZPITALA WOJSKOWEGO,MYŚLĘCINKA ITP.!!!!
    już oceniałe(a)ś
    29
    5
    Układ linii tramwajowych to PORAŻKA! ZDMiKP proponuje z Fordonu linie do Rycerskiej, na Wilczak i Kapuściska. Żadnego bezpośredniego połączenia z ul. Gdańską. Zlikwidują autobusy nr 83 i 84 i nic nie dadzą w zamian. To jest SKANDAL! Dlaczego z Kapuścisk/Wyżyn będzie można dojechać na ul. Gdańską dwiema liniami a z blisko dwa razy większego Fordonu żadną? Dlaczego na Fordon zaplanowano wyłącznie jedną linię z Dworca Głównego (wieczorem co 20/30 min.) a na Kapuściska/Wyżyny dwie pokrywające się ze sobą linie (wieczorem co 10/15 min.)? Z Błonia/Szwedero wa na Bartodzieje będzie aż 6 linii! (nr 55, 59, 60, 64, 69, 89). Kogo ZDMiKP chce wozić na tak powielających się trasach? Nie jest to uzasadnione żadnymi potokami pasażerskimi! Nie tylko dzielnice przemysłowe (Przemysłowa/Br dyujście, Toruńska/Łęgnow o, Park Przemysłowy) pozbawione są połączeń z Dworcem Głównym PKP, ale również Szwederowo, Wzgórze Wolności i Wyżyny. ZDMiKP chce: • przekierować możliwie największy potok pasażerów z autobusów na tramwaje. Czy aby na pewno? Czy ten postulat ma być realizowany poprzez kierowanie kolejnych linii autobusowych do dzielnic obsługiwanych przez tramwaje? Linia 56 ma kursować z Miedzynia na Glinki (zrezygnowali już z linii 61 z Osowej Góry na Kapuściska). Ponieważ mamy słabo rozwiniętą sieć tramwajową na zachodzie miasta, naturalne staje się wykorzystanie jej poprzez planowanie linii autobusowych dowożących pasażerów do tramwajów (do węzłów przesiadkowych Rondo Grunwaldzkie i Garbary). Jednak wbrew własnym postulatom ZDMiKP robi odwrotnie. Stworzenie autobusowych linii bezpośrednich pomiędzy osiedlami doprowadzi do odwrócenia się pasażerów od komunikacji tramwajowej. • Zwiększyć dostępność do komunikacji miejskiej. Dotyczy to jednak tylko osiedli, które już mają komunikację. Zachodnia część Osowej Góry, górny taras Miedzynia, Zamczysko i inne rejony miasta nadal mają być odcięte od komunikacji. • Poprawić ofertę przewozową w Parku Przemysłowym, na Szwederowie, Osowej Górze. Poprawa ma polegać na dalszym braku możliwości połączenia Parku z Dworcem Głównym. Na Szwederowie poprawa polega na likwidacji bezpośredniego połączenia autobusowego z Dworcem Głównym. • Stopniowo ograniczać wariantowość linii. A tyle lat ZDMiKP zarzekał się, że warianty są konieczne i wyśmiewał krytyków. W jakim celu zaplanowano do pętli Łoskoń (potoki pasażerskie niemal zerowe) oprócz dwóch linii tramwajowych dwie linie autobusowe (w nocy aż 3 linie)? Czy to nie dziwne (i znowu podobno ZDMiKP analizował potoki pasażerskie), że w Łoskoniu (domki jednorodzinne, pola) mają być aż 4 dzienne linie komunikacyjne, a np. na osiedlu Nad Wisłą (duże osiedle w zabudowie wielorodzinnej) ma być tylko jedna linia?! Pomimo całej planowanej rewolucji ZDMiKP nie zaproponował bezpośrednich połączeń zachodnich dzielnic miasta. W projekcie ZDMiKP mieszkańcy osiedli wzdłuż ul. Twardzickiego tylko tracą. Zostaje im tylko 69/89 i 83. Linia nr 83 ominie całe Śródmieście. Bezpośrednie połączenie z Dworcem Głównym PKP zlikwidowane. W tej chwili mieszkańcy mają linie 3, 83, 84 i 67. Teraz cała 70-tysięczna dzielnica ma mieć tylko jedną linię do Dworca PKP co 15 min., wieczorem raz na 20/30 min. Jak wypadnie jeden tramwaj, pasażerowie z Fordonu będą zmuszeni czekać w sumie nawet godzinę na tramwaj! ZDMiKP ujednolica połączenia pomiędzy poszczególnymi osiedlami przez co oferta polączeń komunikacyjnych staje się uboższa. Z Fordonu do węzła Garbary pojadą linie nr 3 i 9 (żadna na ul. Gdańską); z Rycerskiej na Kapuściska pojadą dwie linie nr 5 i 8; z Błonia/Szwederowa mają kursować linie nr 55, 59, 60, 64, 69, 89, wszystkie pojadą na Bartodzieje; z Wyżyn linie nr 53, 61, 79 pojadą Wojska Polskiego i Solskiego, 61 i 79 tylko do Garbary; z ul. Twardzieckiego dwie linie (69 i 89) po tej samej trasie na Szwederowo i Błonie; z Dworca Głównego linie nr 67 i 71 pojadą do pętli Morska Ja dziękuję za taką komunikację.
    już oceniałe(a)ś
    23
    6
    Tragedia dwie linie z Fordonu w kierunku Ronda Grunwaldzkiego,a żadna na ul. Gdańską.JAK TAK MOŻNA POZBAWIĆ MIESZKAŃCÓW FORDONU DOJAZDU BEZPOŚREDNIEGO DO SZPITALA WOJSKOWEGO,MYŚLĘCINKA ITP.!!!!
    już oceniałe(a)ś
    12
    1
    Na stronie zdmikp piszą "Szczegółowy opis, zakres i schemat proponowanych zmian przedstawiony zostanie w dniu rozpoczęcia konsultacji społecznych, tj. w poniedziałek - 12.10.2015 r." Konsultacje mają trwać do 25 października. Czyli nawet nie dwa tygodnie, na zapoznanie się z propozycjami, przeanalizowanie i zaproponowanie swoich zmian. Jeśli nowa siatka połączeń ma obowiązywać od 1 stycznia 2016 r. to gdzie jest czas na analizę wszystkich tych wniosków jakie spłyną do zdmikp? Gdzie jest czas na wprowadzenie zmian? Gdzie jest czas na przedstawienie społeczeństwu nowej wersji? Gdzie czas na wydrukowanie nowych rozkładów jazdy? Odnoszę wrażenie, że wszystko już pozamiatane a te konsultacje to są bo jakieś muszą być.
    już oceniałe(a)ś
    10
    1
    Wszystko w miarę OK, ale 5 na Wilczak zamiast na Rycerską. W kierunku Wilczak nie ma połączenia z Kapy/Wyżyny w ogóle!. Możnaby jeszcze 61 puścić z Łukasiewicza na Miedzyń zamiast na Garbary, a linia 5 do likwidacji chyba że ma być kopią 8 podobnie jak 9 kopią 3.
    już oceniałe(a)ś
    9
    0
    Dzięki w imieniu mnieszkańców Wyżyn za pozbawienie bezpośredniej komunikacji z: dworcem PKP, Myślęcinkiem oraz Błoniem.
    już oceniałe(a)ś
    9
    1
    To nie można będzie dojechać jednym autobusen z Szubińskiej na Glinki- nie do przyjęcia.
    już oceniałe(a)ś
    9
    2