Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
1 z 12
Las filarów wzdłuż planowanej trasy
Trasa Uniwersytecka wraz z mostem im. Lecha Kaczyńskiego będzie miała prawie 1,7 km długości. Połączy Wzgórze Wolności z rejonem ul. Ogińskiego, Moniuszki i Sieńki. Drogowcy zakończyli już stawianie kilkudziesięciu podpór, na których opierać się będzie estakada.
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
2 z 12
Rusztowania już podtrzymują konstrukcję
Zarówno od strony Wzgórza Wolności jak i dworca autobusowego rozpoczęło się stawianie przęseł mostowych. Oprócz filarów podtrzymują je rusztowania ustawione z tysięcy elementów. Pomimo prac ruch samochodowy na ul. Toruńskiej odbywa się bez jakichkolwiek przeszkód.
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
3 z 12
Trasa będzie miała dwie jezdnie.
W każdą stronę ruch samochodów po Trasie Uniwersyteckiej odbywać się będzie dwoma pasami jezdni. Prace po zachodniej stronie trasy są bardziej zaawansowane. Jednak wkrótce rozpocznie się stawianie nowych rusztowań także przy filarach po stronie wschodniej.
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
4 z 12
Roboty trwają też na estakadzie.
Trasa Uniwersytecka będzie znajdowała się 14 metrów nad ziemią. Drogowcy betonują już górną część estakady, na której pojawi się asfalt.
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
5 z 12
Krawężniki gotowe do układania
Na miejsce budowy przywiezione zostały już krwężniki, które zostaną ułożone wzdłuż nowych jezdni. Znajdują się tam też pomarańczowe deski gzysmowe, które będą montowane na konstrukcji estakady.
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
6 z 12
W pracę zaangażowanych jest codziennie 200 osób
Od strony Wzgórza Wolności na konstrukcji trwają prace zbrojeniowe. Każdego dnia przy budowie Trasy Uniwersyteckiej pracuje ponad 200 osób z trzech firm: Mosty Łódź, Gotowski Bydgoszcz i PBDiM Kobylarnia. Dwie części parku na Wzgórzu Wolności, które zostały odłączone od siebie przy okazji budowy, zostaną połączone kładką widokową dla pieszych i rowerzystów.
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
7 z 12
Prace zbrojeniowe nad ul. Toruńską.
Dokładnie w tym miejscu Estakada przetnie ul. Toruńską. Trwają tam również prace zbrojeniowe na konstrukcji. Pod nową Trasą Uniwersystecką znajdą się również: tory tramwajowe w okolicach Babiej Wsi, Brda, tereny dworca autobusowego i ul. Jagiellońska.
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
8 z 12
Fundamenty pod pylony już są
Zarówno wykonawcy jak i drogowcy z ZDMiKP zgodnie podkreślają, że montaż stalowych pylonów będzie najtrudniejszym elementem całej budowy. Będą one miały 70 metrów wysokości i kształt dwóch przecinających się podpór. Fundamenty i inne podziemne elementy służące konstrukcji tego elementu mają wysokość dziesięciopiętrowego wieżowca.
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
9 z 12
Tysiące drutów owijają konstrukcję.
Wykonanie zbrojeń wymaga od ekip budowlanych długiej, żmudnej i precyzyjnej, ręcznej roboty.
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
10 z 12
Na razie wokół budowy dużo błota
Obecnie na placu budowy znajduje się dużo błota. Jednak teren pod Estakadą po zakończeniu realizacji inwestycji zostanie zagospodarowany zielenią.
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
11 z 12
Ścieżka rowerowa na razie na rysunku.
Pod estakadą wybudowana zostanie ścieżka rowerowa, która połączy Wzgórze Wolności z ul. Toruńską. Aby kąt nachylenia zjazdu nie był zbyt ostry, trasa dla rowerzystów będzie wiła się pod konstrukcją mostową. Na razie można ją zobaczyć na rysunkach technicznych, ale oddana zostanie do użytku wraz z całą trasą.
Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja Wyborcza.pl
12 z 12
Inwestycja dzięki unijnym funduszom
Budowa Trasy Uniwersyteckiej kosztuje 206,6 mln zł. Bydgoszcz pozyskała na ten cel 92 mln zł z Unii Europejskiej. Trasa ma zostać oddana do użytku pod koniec września 2013 roku.
Wszystkie komentarze