fot. Arkadiusz Ziółek (www.facebook.com/zdjeciawarszawy)
1 z 7
Lider może być tylko jeden
Żadna to niespodzianka, że na czele polskich miast pod względem liczby informacji znajduje się Warszawa. Press-Service Monitoring Mediów podaje, że w pierwszym kwartale 2017 pojawiło się 446904 informacji. Przewaga Warszawy nad drugim w tej klasyfikacji Krakowem jest ogromna - ponad dwukrotna (201908 wzmianek). Dalej plasuje się Poznań (180314) oraz Wrocław (157996) i Gdańsk (126869).
Press-Service Monitoring Mediów
2 z 7
Bydgoszcz przed Toruniem
Bydgoszcz jest 11. pod względem liczby wzmianek, które pojawiły się w mediach w pierwszym kwartale - w sumie 58523. Nasze miasto wyprzedzają: Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Łódź, Katowice, Szczecin. Lublin i Białystok. Toruń zajmuje 13. miejsce - jeszcze za Kielcami (54313 informacji).
Press-Service Monitoring Mediów
3 z 7
Kraj - czyli jednak Toruń
Twórcy analizy zbadali także, jakie media informowały o miastach: ogólnopolskie czy regionalne. Toruń ma przewagę. W strukturze informacji, media ogólnopolskie mają większy udział w przypadku Torunia niż Bydgoszczy. Przyczyna - najprawdopodobniej zainteresowanie ogólnopolskie działalnością Radia Maryja i o. Tadeusza Rydzyka.
Press-Service Monitoring Mediów
4 z 7
Wartość ekwiwalentu reklamowego
Ekwiwalent reklamowy to wskaźnik wyrażający kwotę pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą. Posługują się nim spece od reklamy i promocji. Oczywiście największy wskaźnik w pierwszym kwartale uzyskała Warszawa (3,02 mld zł). Bydgoszcz zajmuje 11. miejsce w tym zestawieniu z ekwiwalentem reklamowym na poziomie 295 mln zł. Toruń jest 12. - 289 mln zł.
Press-Service Monitoring Mediów
5 z 7
Gdzie cię piszą? To też ważne
Duże znaczenie ma także analiza pokazująca powszechność informacji z nazwami miasta w tytułach. Press-Service zbadał, jak często są one na pierwszej, drugiej lub trzeciej stronie gazet. Toruń zamknął pierwszą dziesiątkę, a Bydgoszcz zajmuje kolejne miejsce. Przegrywamy z Toruniem, jeśli chodzi o obecność na pierwszych stronach w stosunku 621:637.
Press-Service Monitoring Mediów
6 z 7
Toruń w liczbach
"Nowości", "Gazeta Pomorska" oraz "Gazeta Pomorska-Toruń" - to trzy gazety najczęściej piszące o Toruniu. Najwięcej publikacji o Toruniu pojawiło się 17 marca.
Press-Service Monitoring Mediów
7 z 7
Bydgoszcz w liczbach
17 marca - to także dzień, w którym w mediach pojawiła się najczęściej nazwa Bydgoszcz. "Express Bydgoski", "Gazeta Pomorska" oraz "Nowości" są w trójce gazet publikujących najwięcej informacji wzmiankujących o Bydgoszczy.
Wszystkie komentarze