Mariusz Olejnik/DroneFlyAway.pl
1 z 11
Na trasie z południa Polski na północ
Droga ekspresowa S5 połączy cztery wielkie aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk i stanie się jedną z kluczowych dróg dla gospodarki naszego kraju a także istotną częścią transeuropejskiej sieci transportowej. Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego zbudowanych zostanie 130 kilometrów trasy.
Mariusz Olejnik/DroneFlyAway.pl
2 z 11
Siedem odcinków w Kujawsko-Pomorskiem
S5 w naszym województwie podzielono na siedem odcinków. Trasa zaczynać się będzie w miejscowości Nowe Marzy, kończyć w miejscowości Cotoń na granicy województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego. W projekcie są dwie jezdnie po dwa pasy ruchu - 3,5 metrowej szerokości z pasem awaryjnym o szer. 2,5 metra. Od autostrady będzie ją różnić tylko 25 cm na pasie ruchu. Projekt jest tak przygotowany, że w przyszłości ma możliwość dobudowania trzeciego pasa ruchu na każdej jezdni.
Mariusz Olejnik/DroneFlyAway.pl
3 z 11
Co się teraz dzieje z inwestycją
Inwestycja S5 jest obecnie w fazie przygotowań do prac archeologicznych oraz prac nad dokumentacją wykonawczą. Przygotowywane jest zaplecze budowy, prowadzona jest wycinka lasów a także inwentaryzacja nieruchomości na trasie przebiegu trasy S5. Szacuje się, że w związku z budową nowej drogi ekspresowej, około 3500 nieruchomości stanie się własnością Skarbu Państwa.
Mariusz Olejnik/DroneFlyAway.pl
4 z 11
Nowe Marzy - Dworzysko
Najbardziej na północ wysunięty fragment trasy S5. W Nowych Marzach można będzie wjechać na autostradę A1. Ten odcinek ma 23,3 km długości. Jego budowa będzie kosztować 374 mln złotych.
Mariusz Olejnik/DroneFlyAway.pl
5 z 11
Dworzysko - Aleksandrowo
Koszt - 410 mln, długość - 22,4 km. Wykonawcą jest włoska firma Impresa Pizzarotti&C.SpA, która przystąpiła do inwentaryzacji budynków zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji. Inwentaryzowane będą budynki znajdujące się w odległości ok. 50m od linii rozgraniczającej inwestycji. Prace w terenie trwają od początku lutego przez kolejne 3 miesiące.
Mariusz Olejnik/DroneFlyAway.pl
6 z 11
Aleksandrowo - Tryszczyn
Pierwszy z fragmentów S5 stanowiący obwodnicę Bydgoszczy. Budowa odcinka o długości 14,7 km będzie kosztować 369 mln zł. W Aleksandrowie znajdować się będzie pierwszy, od strony północnej zjazd z trasy ekspresowej (węzeł Bydgoszcz Północ). Kolejne są zaplanowane w Maksymilianowie oraz na węzłach Bydgoszcz Opławiec, Bydgoszcz Zachód (miejscowość Pawłówek ), Bydgoszcz Miedzyń (Lisi Ogon) i Bydgoszcz Błonie (węzeł Białe Błota ).
Mariusz Olejnik/DroneFlyAway.pl
7 z 11
Tryszczyn - Białe Błota
Na tym odcinku ta część obwodnicy, która okala Bydgoszcz od zachodu, przebiegać będzie w dużej części przez tereny leśne, stąd potrzeba wycinki drzew na dużej powierzchni. Na całej trasie umiejscowione zostaną wiadukty, pozwalające przejechać nad drogą ekspresową, co usprawni komunikację na danym terenie. Koszt - 328 mln, długość - 13,5 km.
Mariusz Olejnik/DroneFlyAway.pl
8 z 11
Białe Błota - Szubin
To już odcinek, gdzie kończy się zachodnia obwodnica Bydgoszczy i trasa z Białych Błot wiedzie dalej na południe, do Szubina. Tam istnieje już obwodnica, która stanie się częścią S5. Wybudowanie tego odcinka kosztować będzie 260 mln zł.
Mariusz Olejnik/DroneFlyAway.pl
9 z 11
Szubin - Jaroszewo
Za 352 mln zł powstanie 19,5 kilometrowy odcinek trasy do Jaroszewa (to miejscowość w okolicach Żnina).
Mariusz Olejnik/DroneFlyAway.pl
10 z 11
Jaroszewo - granica województwa
To już ostatni fragment S5 na terenie woj. kujawsko-pomorskiego (koszt 422 mln, długość 25,1 km). Na południu, szczególnie, gdy się przekroczy granicę i wjedzie do woj. wielkopolskiego widać już bardzo wyraźnie postępy prac i to, jak będzie wyglądała ekspresówka.
Mariusz Olejnik/DroneFlyAway.pl
11 z 11
Jak długo poczekamy na S5
Rozpoczęcie robót budowlanych w Kujawsko-Pomorskiem jest planowane wiosną 2017 roku. Budowa ma potrwać przez dwa lata, a wszystkie odcinki mają zostać oddane do użytku w 2019 roku. S5 na całej długości będzie mieć 437,1 km.
Wszystkie komentarze