Więcej
    Komentarze
    SP nr 9. Malutka szkoła. Klasy, gdzie jest po kilkunastu uczniów. Widać wyraźnie, że ilość uczniów w klasie wpływa też na jakość kształcenia, nic nie umniejszając nauczycielom. Tymczasem wszędzie trend jest odwrotny. W ramach oszczędności etatów tworzy się klasy jak najbardziej liczne. Kasa Misiu, kasa.
    @Wojciech Majkowski Tak jak odpisałem koledze poniżej - podobne rankingi w latach poprzednich doprowadziły do zrujnowania tej małej szkoły. W tym roku utworzono 4 klasy pierwsze (dla porównania - sp67 utworzyła 5 klas). Dzieci się uczą w systemie zmianowym. Za 2-3 lata ta szkoła MUSI znaleźć inne lokum i stać się dużą podstawówką tak jak inne w fordonie.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @Wojciech Majkowski Jeszcze jedno - "w ramach oszczędności etatów tworzy się klasy jak najbardziej liczne". No wybacz, ale 35 lat temu ja byłem w klasie 37-osobowej w szkole na Wyżynach. Teraz wszystkie podstawówki tworzą klasy 23-25 uczniów. Chyba nie wiesz za bardzo o czym piszesz...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Kolejny rok z rzędu najwyższe noty ze szkół rejonowych ma stara i niewielka placówka przy ul. Tatrzańskiej 21, którą w przyszłym roku władze miasta zamierzają zlikwidować... a przepraszam... relokalizować do nowego obiektu oddalonego o ponad 2km, na teren innego osiedla w sąsiedztwo lasów i terenów zalewowych, placówki na 700 uczniów z 28 oddziałami (25 osób w klasie), powstającej za ponad 43 mln złotych przy ul. gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego 2... gdyż obecna szkoła zdaniem władz miasta "nie spełnia odpowiednich standardów". Ciekawe jakie będą później wyniki w tej najnowocześniejszej placówce w mieście. Będzie co porównywać. Zwłaszcza to, czy aby na pewno nowoczesność rozumiana przez władzę idzie w parze z jakością.
    @o7o No to sprawdź sobie co się stało z tą małą placówką po opublikowaniu podobnego rankingu rok temu. Rodzicom odj... odbiło i ta mała szkółka musiała utworzyć 4 klasy pierwsze. Dzieciaki mają zajęcia w systemie zmianowym bo nie ma miejsca ani kadry.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Wyniki testu tylko, co one mówią - od V klasy wkłada się uczniom do głowy, że najważniejszy jest test, organizuje się nawet (testy pisane w parach dla rodziców z uczniami - SP 62) cała nauka przewrócona jest na głowie - bo liczy się wynik testu dla szkoły - próbny, przed próbnym, próbny po próbnym i tak w kółko, zajęcia dodatkowe stają się obowiązkowe dla uczniów, bo mają przygotować pod test. MEN - zdejmuje od przyszłego roku "sprawdzian szóstoklasisty", który o niczym nie mówi, a napewno nie o wiedzy uczniów, więć co to za sztuczny ranking, od ktroych już dawno się odchodzi. Wynik testu szóstoklasisty to za mało.
    @Ave Eva Wiele mówią. Po pierwsze, że w mniejszych grupach dzieci są lepiej nauczone. Po drugie mówią nad czym trzeba popracować. Po trzecie w pewien sposób weryfikują pracę nauczycieli. Odejście od testów jest bezsensowne. Trzeba umieć czytać testy. To nie tylko sprawdzian VI-klasisty, ale też sprawdzian poziomu nauczania. W ten sposób będzie totalne rozluzowanie standardów, bo jak sprawdzi się poziom nauczania? Sprawdzi to gimnazjum? Liceum?
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    @nietrener Szczególnie przy teście wyboru i błędami w kluczu odpowiedzi. A jak szkoła w końcu znaczenie uczyć, a nie przerzócać na rodzica, to może nie będzie trzeba jej sprawdzać.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @Ave Eva Testy oprócz pytań zamkniętych posiadają również zadania otwarte. Więc nie jest to tylko test wyboru, gdzie można "pobawić" się strzelanie. W Europie, w USA i gdziekolwiek formą sprawdzenia umiejętności dziecka są testy. Jeszcze nie znaleziono innego lepszego sposobu. I jeszcze raz powtórzę - testy to nie tylko sprawdzian dla dzieci, ale przede wszystkim dla nauczycieli. Jeśli damy sobie wmówić, że bez nich naszym dzieciom będzie lepiej to utrącimy narzędzie sprawdzania efektów nauczania. Subiektywne oceny wystawiane przez nauczyciela uczącego zawsze będą subiektywne w mniejszym lub większym stopniu. Tylko ktoś z zewnątrz, niezależny może w miarę obiektywnie ocenić postępy. Poza tym droga Pani - na pewno i przerzucać :)
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    @Ave Eva Niektórzy rodzice raczej nie powinni uczyć dzieci... Co to znaczy przerzÓcać? Do tej pory słyszałem tylko o przerzucaniu...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @Ave Eva "Napewno" to niektórzy nie powinni wypowiadać się na forum. Na przykład Pani.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @ciposlaw Gdyby „sprawdzian szóstoklasisty” był tak świetnym miernikiem wiedzy dzieci i nauczycieli, nie zostałby zlikwidowany w przyszłym roku. W tym roku przeprowadzany jest ostatni raz, bo nie można go już było odwołać, więc cały czas powtarzam, żaden z niego miernik. Napewno, napewno, napewno - @ciposław słyszał Pan słowo przerzóóóóóóóócać,
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @Ave Eva Sprawdzian został zlikwidowany nie z pobudek merytorycznych ale politycznych. To pierwszy krok do likwidacji gimnazjum, które będzie jak nie w przyszłym to w następnym roku. Akurat w szkole mojego dziecka wynik egzaminu po 6 klasie potwierdza moje zdanie na temat tej szkoły. Przeciętna szkoła = przeciętny wynik.
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    @Ave Eva Zgadzam się z tobą. Test sprawia że uczniowie słabsi są jeszcze słabsi. Nauczyciele celowo przyspieszają program by potem powtarzać wszystko z myślą o testach. Tylko że słabszy uczeń, który nie opanował programu dotychczas nie ma już szans tego nadrobić a uczeń dobry powtarza po raz kolejny opanowany materiał.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @nietrener O tym że w mniejszych grupach dzieci są uczone lepiej wiadomo i bez testu.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @nietrener Jeszcze jedno: to nad czym trzeba popracować najlepiej wie nauczyciel jeśli dobrze przeprowadza sprawdzian. Gdybyśmy mieli dobrych i zaangażowanych nauczycieli to naprawdę nie trzeba przeprowadzać testów by badać skuteczność ich nauczania. W tym celu wystarczałoby tylko co rok dawać im na przykład do ręki biuletyn ze wskazówkami pozwalającymi na porównanie wyników na przykład na podstawie pewnych zadań wzorcowych.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0