Więcej
    Komentarze
    TAAAAA ... NAJBARDZIEJ BYL KONIECZNY NA ZDOBYWCOW WALU POMORSKIEGO ZA SETKI TYSIECY.... TEN ZYGZAK DLA AUTOBUSOW TEZ BEZSENSOWNY JAKBY NIE MOZNA BYLO PROSCIEJ POPROWADZIC... I TAK WIECZOREM AUTOBUSY Z NIEGO NIE KORZYSTAJA !!!
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    Lepiej inwestować w sieć tramwajową w mieście a autobusy powinno się ograniczać, miasto jest dosyć zadymione.
    @zintegrowany31 Miasta nie stać na tramwaj na Szwederku - a co dopiero na Osową Górę...
    już oceniałe(a)ś
    6
    1
    @zintegrowany31 a Kto Ci kupi te tramwaje jak jeden kosztuje prawie 9 mln
    już oceniałe(a)ś
    5
    2
    @adkrawczyk Pieniądze na nowe tramwaje roztrwoniono na kilometr miejskiej autostrady z podwieszanym mostem przez Brdę.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @zintegrowany31 Powinno się ograniczać ilość samochodów na ulicach. Autobus "nasmrodzi" tyle, co (powiedzmy) 10 samochodów, które przewoża średnio ok. 15 osób (przy typowym średnim zapełnieniem samochodu na poziomie 1,5 osoby), zaś autobus przewiezie ok. 50, do przewozu których potrzeba by ok. 30 samochodów
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Kolbego bym wstrzymał bo przebudowa Grunwaldzkiej pewnie załatwi na parę lat problem Kolbego. Przebudowa Grunwaldzkiej zakłada budowę trzech pasów wlotowych z Kolbego (a to stanowczo odkorkuje Kolbego). Zamiast Kolbego lepiej pomyśleć o Nakielskiej/Bronikowskiego
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    "W 2016 roku planuje się rozpoczęcie prac projektowych rozbudowy ul. Gdańskiej na odcinku od ul. Rekreacyjnej do pętli autobusowej Myślęcinek" -mieszkancy Osielska niecierpliwie czekaja na ta inwestycje bo przeciez ile wiecej minut teraz trzeba w korkach stac.
    @tedek1 A konieczna i niezbedna inwestycja jaką jest bus pas (jako trzeci) na ul. Fordonskiej ? Oczywiscie nie ma w planach ratusza. Przeciez dziennie przejezdza tam wiecej aut niz na ul. Grunwaldzkiej.
    już oceniałe(a)ś
    9
    3
    @tedek1 Tia bo mieszkańcy Osielska dorzucają się do inwestycji w Bydgoszczy. Ciekawe ile złotówek Osielsko przeznaczy na remonty i modernizację ulic w Bydgoszczy.
    już oceniałe(a)ś
    13
    0
    @djur792 A żebyś wiedział. Popytaj mieszkańców Osielska, Niemcza, ilu z nich jest zameldowanych w Bydgoszczy. I to tam trafia część z ich PIT.
    już oceniałe(a)ś
    0
    3
    @cenie-dobre-dziennikarstwo Ilu?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @tedek1 Mieszkańcy Osielska i Niemcza, wyprowadzając się poza miasto, musieli liczyć się z tym, że będą stać w korkach biorąc pod uwagę, że na wsi komunikacja publiczna jest znacznie słabsza niż w mieście. Z drugiej strony, mam wrażenie, że mieszkańcy Osielska i Niemcza zapewne nie skorzystaliby z autobusu nawet wtedy, gdyby jeździł co 10 minut, a na przystanek mieliby góra 100m. Mieszkając w Niemczu czy Osielsku "nie wypada" jeździć autobusem.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    "To jeden z kontrowersyjnych pomysłów, wyznaczenie wyłączonego z ruchu pasa jedni tylko dla tramwajów na ul. Focha - od Opery Nova do świateł obok kościoła Klarysek i Savoyu. Cel - tramwaje nie mają stać za autami w korku w tym miejscu." Komunikacja miejska NIGDZIE nie powinna stać w korku za samochodami jeśli są tam minimum dwa pasy, bo tylko wtedy ma sens i może zachęcić kierowców do przesiadki na zbiorkom.
    @prawdziwy.stefan Dokładnie. Miasto powinno zdecydowanie faworyzować korzystanie z komunikacji publicznej kosztem samochodów, ale z drugiej strony powinno zapewnić odpowiednią jakość funkcjonowania tejże przez odpowiednią częstotliwość kursowania oraz jakość taboru. Na razie tramwaje w Bydgoszczy są przedpotopowe.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    "Warto też podkreślić, że realizacja tego typu zadań przynosi oszczędności." No i warto przypomnieć że taka inwestycja kosztuje. Tak jak podano w przykładzie : 151 mln złotych = odcinek na Grunwaldzkiej. Ile razy trzeba puścić dodatkowe autobusy, aby wyszła kwota 151 mln ? Autobus spala ok 35-40 litrów ropy na stówkę. Powiedzmy ze odcinek od zajezdni i kilka rundek po mieście to wyjdzie te 100 km czyli 450 zł + wynagrodzenie kierowcy 100 zł (chyba....) i jakaś tam kilometrówka 40 zł razem 550 zł potrzeba 29,000 kursów autobusu ;) Czyli inwestycja zwróci się za ...20 lat? ;D
    @speedybike Oj źle policzyłem za paliwo, powinno być max 200 zł a nie 450 zł...Ale to już na górkę ;)
    już oceniałe(a)ś
    1
    6
    @speedybike Jak redaktor 'bor' podaje koszt modernizacji Grunwaldzkiej(poszerzenie do granic miasta) jak to koszt budowy buspasa to nie ma się co dziwić, że tak wyglądają obliczenia :)
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    @kr88 "jak to koszt" jako koszt
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @speedybike "Szacowany koszt modernizacji całej ul. Grunwaldzkiej wynosi 151 mln zł" Czytanie ze zrozumieniem zawsze w cenie!
    już oceniałe(a)ś
    10
    0
    @speedybike Nie można tylko liczyć kiedy się zwróci. To jest inwestycja dla miasta, Miast to nie firma ukierunkowana na zysk. Będzie mniej spalin w mieście, ludzie szybciej dojadą do pracy i do domu, będą mieli więcej czasu dla dzieci - to są wymierne korzyści.
    już oceniałe(a)ś
    14
    1
    @speedybike O czym ty piszesz?!!! i jeszcze inni ci przyklaskują!! Koszt 151 mln to PRZEBUDOWA ULICY GRUNWALDZKIEJ DO DWÓCH PASÓW RUCHU!!!! Co to musiałby być za buspas jakby kosztował 151 mln zł!!!!!! Chyba by go złotem pokryli!! Ta kwota dotyczy również innego buspasa na ulicy Kolbego, która również częściowo będzie przebudowywana. Ja z artykułu bez problemu to wywnioskowałem. Szok jakie mamy bystre społeczeństwo!!
    już oceniałe(a)ś
    13
    1
    @speedybike I rozumiem, że autobusy będą jeździć bez kierowców, którym trzeba płacić pensje, nie trzeba będzie w nichr obić żadnego utrzymania ponad lanie benzyny, nie trzeba będzie ich sprzątać po dniu i nie trzeba będzie obić przeglądów i myć? Super ... chyba też zacznę w mieszkaniu płacić tylko za prąd i wodę. Ale będzie wydajność kosztowa! :)
    już oceniałe(a)ś
    0
    2
    @speedybike Te dodatkowe autobusy przez to,że są dodatkowe to pewnie będą jechać szybciej i nie będą stały w korkach. Twój tok rozumowania powala na kolana.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @speedybike Z maty pała. Autobus linii 71 dziennie kursuje Grunwaldzką (w jedna stronę) jakieś 130 autobusów, w weekend mniej czyli dajmy średnio 100 wozów/dzień razy 365 dni to mamy 36500 wozów w roku.
    już oceniałe(a)ś
    1
    2