Koleje Dolnośląskie ogłosiły przetarg na dostawę zespołów trakcyjnych. Jedynym chętnym była bydgoska Pesa.
W Ghanie jeżdżą już pierwsze pierwsze pociągi bydgoskiej Pesy. To przełom dla tego kraju.
Pesa i szwedzkie firmy Väte Rail oraz Hankavik podpisały list intencyjny w sprawie wdrożenia do eksploatacji w Szwecji manewrowych lokomotyw wodorowych produkowanych w Bydgoszczy.
Hiszpańska firma Talgo produkująca pociągi dużej prędkości i bydgoska Pesa na targach InnoTrans w Berlinie, ogłosiły rozpoczęcie współpracy przy rozwoju nowej sieci kolei dużych i bardzo dużych prędkości w Polsce. I nie tylko.
PKP Cargo i Grupa Pesa z Bydgoszczy podpisały list Intencyjny w sprawie zatrudniania pracowników towarowego operatora.
W ostatnim czasie ofiarą hakerskiego ataku padła Agata Meble, a pracownicy m.in. bydgoskiego sklepu musieli zabezpieczyć swoje dane. Wcześniej podobne zdarzenie miało miejsce w Pesie. - W ubiegłym roku co piąte polskie przedsiębiorstwo odnotowało atak przy pomocy złośliwego oprogramowania w celu wykradzenia danych - poinformowała firma Sophos.
Urząd Marszałkowski w Toruniu zawarł umowę z Pesą Bydgoszczy. W województwie kujawsko-pomorskim będą jeździć nowe składy.
Urząd Marszałkowski w Toruniu zawarł umowę z Pesą Bydgoszczy na dostawę pierwszych dwóch z siedmiu planowanych pociągów elektrycznych. Koszt jednego pociągu to 47 mln złotych.
Bydgoska PESA właśnie zapisała się w historii Republiki Ghany. Wyprodukowany w niej pociąg będzie pierwszym, który wyruszy nowym szlakiem o europejskiej szerokości torów, łączącym najważniejszy port ze śródlądem. Na razie przejechał z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego. I z powrotem.
Największy kontrakt w historii Pesy został podpisany. Bydgoska firma otrzyma około trzech miliardów złotych.
Pesa dostarczy 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych Kolejom Mazowieckim. Wartość zamówienia to ponad 458,5 mln zł.
- Po co Bydgoszcz kupuje nowe swingi, skoro nie umieszcza ich w rozkładach? - irytuje się pasjonat transportu zbiorowego Tymon Myga. Drogowcy odpowiedzieli nam na to pytanie, ale nie dotknęli sedna problemu.
Firma SPS Mieczkowski spod Bydgoszczy stanęła na drodze firmie Newag SA z Nowego Sącza, wygrywając duży przetarg na serwis pociągów przez nich produkowanych. Dlatego Newag użył cyberbroni, a SPS - hakerów.
- Pasażerowie skarżą się, że w kupionych niedawno tramwajach jest za zimno - opowiadają nam bydgoscy motorniczowie. Podczas obecnych mrozów to ok. 12 stopni Celsjusza. - Regulują tym czujniki, według krzywej komfortu ustalonej z MZK - tłumaczą drogowcy.
W minionym tygodniu do zajezdni przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy dotarły dwa ostatnie z 10 tramwajów kupionych w Pesie. W kolejnych latach dołączą do nich kolejne nowe swingi.
Prezydent Andrzej Duda odwiedził w środę (11 października) zakłady Pesa Bydgoszcz S.A. Towarzyszyli mu kandydaci Prawa i Sprawiedliwości w nadchodzących wyborach.
Na trasie Gdynia - Hel odbył się pierwszy przejazd lokomotywy z napędem wodorowym wyprodukowanej w bydgoskiej Pesie. Orlen, do którego należy, docelowo chce ją wykorzystać w swoim zakładzie produkcyjnym w Płocku.
Pesa wystartowała w Rumunii w dwóch postępowaniach, które mogą skutkować zawarciem umów aż na 4 mld zł. Producent z Bydgoszczy jest bliski końcowego porozumienia.
Środowej (23 sierpnia) nocy do zajezdni przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy prosto z Pesy wjechał nowy swing. Ma już patrona i numer boczny.
W nocy z wtorku na środę (22-23 sierpnia) do zajezdni przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy przyjedzie pierwszy swing wytworzony przez bydgoską Pesę w ramach umowy na 10 tramwajów za ponad 102 mln zł. Wszystkie mają być gotowe do końca listopada.
Przedstawiciele Pesy i PKP Intercity podsumowali dotychczasową współpracę spółek oraz możliwości jej kontynuacji.
Imię, nazwisko, stanowisko, data urodzenia, numer PESEL, adres zamieszkania, wizerunek, dane dotyczące wynagrodzenia, numer rachunku bankowego, a w przypadku pracowników piastujących kierownicze stanowiska również dane zawarte w dowodzie osobistym oraz/lub paszporcie - takie dane mogły zostać wykradzione podczas ostatniego cyberataku na bydgoską Pesę.
Wiadomo już, w jaki sposób hakerzy zaatakowali bydgoską Pesę. Odzyskanie danych jest bardzo trudne.
Spółka poinformowała o zdarzeniu w specjalnym komunikacie. Do ataku hakerskiego doszło 2 kwietnia.
Rumuńska Craiova wzbogaciła się o tabor nowych tramwajów z bydgoskiej spółki PESA. Ruszyły na swoje trasy w tym tygodniu.
Ależ to piękna historia! W roku 2005 zmodernizowaliśmy w naszym zakładzie wagon specjalny dla Kolei Lwowskiej - podaje bydgoska Pesa. - Z Kijowa do Polski przyjechał nim prezydent USA Joe Biden, prywatnie wielki fan kolei!
Polregio podpisało umowy ramowe z czterema producentami taboru na dostawę do 200 składów elektrycznych. Wśród nich jest Pesa Bydgoszcz SA.
Bydgoski ratusz ogłosił w środę (25 stycznia), że skorzysta z prawa opcji z przetargu na zakup niskopodłogowych tramwajów. Najpierw zamówi w Pesie kolejnych 11, a szykuje się do zamówienia jeszcze 19.
- Będziemy pierwszym województwem, które wprowadzi skład zasilany wodorem do obsługi regularnych połączeń - zapowiada marszałek Piotr Całbecki.
Pięć elfów II wyruszyło w piątek (25 listopada) z Pesy w Bydgoszczy na kujawsko-pomorskie tory. Prezentacja nowego taboru kupionego przez samorząd województwa, jak to na kolei bywa, rozpoczęła się z opóźnieniem.
Kupione przez samorząd województwa w bydgoskiej Pesie nowe pociągi z klimatyzacją i 150 miejscami siedzącymi w piątek wyjadą na tory w naszym regionie.
Bydgoska Pesa ma za sobą intensywny czas. Podczas ostatnich dni firma podpisała umowy z Orlenem, PKP Intercity i kolejami Ghany.
Pesa z Bydgoszczy wygrała przetarg na dostawę pięciu pociągów elektrycznych dla samorządu województwa kujawsko-pomorskiego. Podpisanie umowy planowane jest na październik.
Formalności stało się zadość - drogowcy podpisali we wtorek (26 lipca) umowę z Pesą na dostawę 10 niskopodłogowych tramwajów. Bydgoska firma ma na to czas do końca listopada przyszłego roku.
Choć między bydgoskim ratuszem a Pesą nie ma ostatnio dobrej chemii, miasto kupi od niej nowe niskopodłogowe tramwaje. Bo de facto nie miało innego wyjścia.
Nawet 23 twisty z Bydgoszczy mogą jeździć w stolicy Estonii na mocy umowy podpisanej w środę (27 maja) w siedzibie Pesy. Wartość kontraktu w wersji rozszerzonej to 52 mln euro.
Sąd Okręgowy w Bydgoszczy uznał, że kary naliczone za nieterminowe dostarczenie przez Pesę kilkunastu tramwajów były za wysokie i prawie ich połowę trzeba oddać z odsetkami. Bydgoska firma wystąpiła już z żądaniem zapłaty w sumie ponad 17 mln zł.
Bydgoszcz czeka w blokach startowych na rozstrzygnięcia drugiego Programu Inwestycji Strategicznych w ramach "Polskiego ładu". Jeśli jednak nawet dostanie 65 mln zł, o które złożyła wniosek, wystarczy to tylko na część zaplanowanych prac.
Ponad 102 mln zł zażyczyła sobie Pesa za 10 nowych niskopodłogowych tramwajów dla Bydgoszczy: sześć długich i cztery krótkie. Budżet przygotowany na ten zakup jest jednak trochę skromniejszy.
Po Tallinie kursować będą tramwaje produkowane przez bydgoską spółkę Pesa. Firma ma dostarczyć do stolicy Estonii 23 nowe wozy. Pierwsze za dwa lata.
Copyright © Wyborcza sp. z o.o.