Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Do Malagi (Hiszpania) wyruszyliśmy na początku października, wraz z dwoma opiekunami: panią Anną Szymkowiak i panem Grzegorzem Kosiło. Spędziliśmy tam dwa tygodnie w ramach projektu „Nowe Perspektywy Zawodowe Uczniów Mechanika" w ramach projektu Erasmus+.

Pojechaliśmy, by odbyć praktyki zawodowe w lokalnych firmach, które realizują usługi w dziedzinie IT, zdobyć nową wiedzę oraz rozwinąć swoje umiejętności w zakresie informatyki. Wszyscy uczniowie zostali przypisani do różnych firm rozsianych po całej Maladze. Oto wykaz firm, w których realizowane są praktyki przez uczniów Mechanika: Webbity – firma zajmująca się różnymi zagadnieniami związanymi z projektowaniem stron internetowych, Museo de Aeronautico de Malaga – muzeum, w którym uczniowie tworzą film promocyjny oraz pracują na drukarkach 3D, Galileo Satellite Control Systems – firma zajmująca się zagadnieniami związanymi z systemami GPS, Doctor Informatics – firma zajmująca się serwisowaniem sprzętu komputerowego, Consultor 2.0 – firma zajmująca się tworzeniem witryn internetowych, Letmalaga – firma zajmująca się tworzeniem różnego rodzaju programów ułatwiających podróżowanie po Maladze, Informatica – firma zajmująca się serwisowaniem sprzętu komputerowego.

Podczas wyjazdu nie zabrakło wielu ciekawych oraz interesujących wycieczek po Hiszpanii. Nie tylko zwiedzaliśmy okolicę, ale również poznawaliśmy obyczaje, kulturę oraz kuchnię hiszpańską. Na samym początku zwiedziliśmy miejsce, w którym mieszkamy, czyli Malagę. Posiada bardzo bogatą i różnorodną architekturę. W Maladze możemy zobaczyć i docenić wkłady: Rzymian (na przykład teatr rzymski), muzułmanów (Alcazaba), Maurów oraz katolików, a co za tym idzie różne style architektoniczne: gotycki, renesansowy czy barokowy. W Maladze jest wiele pięknych i wartych obejrzenia miejsc oraz zabytków. Obiekty, które, według mnie, warto obejrzeć podczas pobytu w Maladze, to: Alcazaba – forteca z VIII wieku zbudowana przez Maurów, która góruje nad miastem i dodaje mu majestatu. U jej stóp znajdują się ruiny rzymskiego teatru z czasów panowania Oktawiana Augusta (okolice I wieku n.e.).

Na kolejną wycieczkę udaliśmy się do malowniczego miasta – Grenady. Podczas wycieczki zwiedziliśmy lub zobaczyliśmy z daleka wiele zabytków, m.in.: Alhambrę – jeden z najpiękniejszych kompleksów pałacowych Europy, który stanowił kiedyś miasto-twierdzę; Le Catedral de Granada – jeden ze znakomitszych przykładów stylu izabelińskiego, czy Royal Chapel of Granada – budynek w stylu izabelińskim oraz bazylikę Angustias – świątynię katolicką, która została wzniesiona w XVII wieku i słynie z „Piety" autorstwa Bernarda i Jose de Mora oraz obrazu umieszczonego w ołtarzu głównym z wizerunkiem Matki Boskiej Bolesnej. Z tego wyjazdu uczniowie przywieźli cały bagaż doświadczeń zawodowych oraz wspomnień.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.