Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    @"sukcesbdg" przykro czytac tak bezmyslna agresje slowna. zastanow sie nad zaletami codziennej jazdy rowerem, nad spalinamii, czasem, sportem, zdrowiem, tym, ze ludzie po prostu chca jezdzic rowerem do pracy, i robiliby to gdyby nie katastrofalny stan faktyczny infrastruktury drogowej i rowerowej. moze wtedy odniesiesz sukces, moze nawet w mysleniu.
    @pbbydg Nie myl rowerzystów z oszołomstwem krytycznym. Co więcej - możesz spojrzeć na założone przeze mnie tematy nt bezpieczeństwa w ruchu rowerowym na forum Gazety, np "miasta nienawidzące rowerzystów" , gdzie opisuję przykłady łamania prawa przez większość miast w województwie. Albo inny- "szosówką po szosie a nie DDR" , gdzie m in opisuję zagrożenia wynikające z zastosowania się do PoRD . Oszołomstwo Krytyczne powoduje swoimi działaniami więcej utrudnień i niebezpieczeństw w ruchu rowerowym niż to konieczne. Separacja rowerów od ruchu ulicznego , postulaty by no skasować miejsca parkingowe na bardzo wolnej ulicy Śniadeckich by puścić tamtędy pas rowerowy to ich główne grzechy. No i ta ich miara sukcesu liczona ilością km DDR , mimo że lepiej by większości tych DDR nie było . Dla dobra rowerzystów.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @pbbydg ps poczytaj sobie założenia budowania DDR w Małopolsce i zobaczysz różnice w tym czego chcą oszołomy krytyczne i co jest zawarte w planach dla Kuj-Pom i wtedy może zrozumiesz o co mi chodzi . Jeden z przykładów . W Kuj Pom, po konsultacjach z oszołomami krytycznymi ustalono że DDR powinny uwzględniać ruch rowerowy z prędkością ok 15km /h a max 25km/h . i do takich prędkości być dostosowane. W Małopolsce prędkości dla DDR na poziomie projektu zakłądają do 40km/h . Różnica wzałożonych prędkościach może powodować powstawanie dodatkowych przeszkód i utrudnień, , która może zakończyć się śmiertelnie , w końcu nie kazdy użytkownik musi wiedzieć jaka jest założona prędkość projektowa. . Z kolei separowanie ruchu rowerowego od ulicznego , które jest także promowane przez część oszołomstwa krytycznego powoduje najczęstsze i najgroźniejsze kolizje boczne w obrębie skrzyżowań spowodowane wymuszeniami lub niewidocznośćią zbliżającego się rowerzysty do prawoskrętu przez kierowcę dostawczaka , o ostatnim zagrożeniu pisałem nawet do RPO pod koniec 2014 ale olał sprawę, za to z czasem zauważyli problem sami drogowcy i zaczęli przeprogramowywać oświetlenie na skrzyżowaniach.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Oszołomy Krytyczne które pomagają w przekszktałceniu rowerzysty jako użytkownika ruchu jak mówi kodeks drogowy w rodzaj pieszego ? Wystarczy poczytać plany rozwoju DDR dla Kuj- Pom i widać wyraźnie że tworzą je ludzie typu właśnie Oszołomstwa Krytycznego . Gdyby porównać to co napisano w planach dla Kuj Pom i porównać z raportem GDDKIA oraz planu dla Mąłopolski , gdzie wyraźnie zaznaczono że DDR które są budowane zamiast polepszać komfort rowerzystów, zmniejszać dystanse, czas przejazdu i zwiększać bezpieczeństwo, w większości przynoszą odwrotny skutek, podobnie przepisy PoRD często powodują zagrożenia zamiast im zapobiegać Plany dla Kuj- Pom tylko utrwalają tą patologię
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Przecież macie swojego cyklistę "niedźwiadka", pupila prezydenta! O co chodzi?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0