Więcej
    Komentarze
    Z Rycerskiej do Gdańskiej tylko przez Chocimską. Artyleryjska po północnej stronie jest pusta, nikt z tamtego obszaru nie będzie korzystał z tramwaju.

    A na tej waszej mapie to jak on niby ma wjeżdżać na ten wiadukt, po to żeby za chwile zjechać?
    @dif_
    Z pewnością jest to uproszczony schemat ideowy, bo tramwaj musiałby przejechać pod wiaduktem. Natomiast rzeczywiście prowadzenie linii Artyleryjską lub Chocimską należy poddać głębszym analizom. Na pierwszy rzut oka wariant Chocimska miałby chyba większy sens, jednak gdyby myśleć o zarezerwowaniu terenu na przyszły skrót do Fordonu, to wygląda już inaczej. Jedno nie musi wykluczać drugiego.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @dif_
    Inna możliwość to od dworca do ul. Powstańców Warszawy.Obsłuży szpital i stadion.
    już oceniałe(a)ś
    3
    0
    @mikimaus11
    Drugą nitkę do Fordonu można poprowadzić od pętli na Bielawach przez np. Głowackiego.
    Tramwaje nie powinny jeździć środkiem miejskiej autostrady przy której nikt nie mieszka, tylko zgarniać jak największe potoki pasażerów.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Artyleryjska po północnej stronie jest pusta? Czyżby? Zapraszam na spacer, może uda się dostrzec pobliskie osiedle powstałe w miejscu dawnych koszar, bloki położone na osiedlu "Zawisza" (dojście ul. Powstania Listopadowego), czy choćby dwa duże cmentarze, które dotąd były pozbawione możliwości wygodnego dojazdu. Chocimska z uwagi na ciasną zabudowę nie dysponuje odpowiednim pasem terenu. Czyżbyśmy już zapomnieli, co działo się na Dworcowej i z jakiego powodu trzeba było wstrzymać ruch tramwajowy na tej ulicy od Pomorskiej do Matejki? Jedynym problemem na jaki trafi budowa torowiska w ciągu ul. Artyleryjskiej jest konieczność przeprowadzenia czasochłonnej procedury dotyczącej zajęcia kolejowego terenu zamkniętego i redukcja części zagospodarowania terenu po torach odstawczych i bocznicach PKP.
    @jacek.killman
    To już lepiej uruchomić SKMkę lub tramwaj na Kamiennej to Fordonu na wzór poznańskiej PESTKI.

    Zwykły miejski tramwaj powinien biedz jak najbliżej mieszkańców, przez środek osiedla, tak aby korzystanie z niego było jak najbardziej wygodne dla mieszkańców.

    Dlatego właśnie Długa i Dworcowa umiera między innymi handlowo, bo brak tramwaju = brakiem potoków ludzi = brak interesu.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Trochę marne te plany... Jak na potrzeby i skalę tego Miasta. Być może jest to plan skrojony na realne możliwości przyszłej perspektywy unijnej, tym bardziej szkoda, że w obecnej transzy nie powstanie prawie nic z nowych linii - niewielki odcinek na Kujawskiej i łącznik przez Brdę pomiędzy Toruńską i Fordońską. Słabo! Naprawdę słabo! W tym czasie Olsztyn wybudował sieć od zera.
    @mikimaus11
    Musimy się przyzwyczaić do tego, że inwestycje nie będą już tak spektakularne i nie będzie ich tak wiele. Po 2020 czeka nas znaczne spowolnienie spowodowane: ograniczeniem funduszy unijnych, pogorszeniem światowej koniunktury, wzrostem wydatków na świadczenia socjalne i służbę zdrowia.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0