fot. Michał Łepecki / Agencja Wyborcza.pl
Jak mierzono reputację
Pomiar reputacji był prowadzony wśród osób znających daną markę z zastosowaniem narzędzia opracowanego przez prof. Dominikę Maison obejmującego pięć kluczowych wymiarów. Są to: Renoma (To prestiżowa uczelnia), Referencja (To uczelnia, którą można z czystym sumieniem polecić znajomym), Atmosfera medialna (O tej uczelni źle się mówi w mediach), CSR (Ta uczelnia w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa) , Perspektywa zawodowa (Po ukończeniu tej uczelni można znaleźć dobrą pracę). W odniesieniu do każdej uczelni mierzono poziom znajomości oraz rekomendowanie. Na podstawie uzyskanych wyników dla każdej marki został obliczony wskaźnik reputacji, który przyjmuje wartości w zakresie od 1 do 100 punktów. Tytuł marki wysokiej reputacji Premium Brand jest nadawany wyłącznie wtedy, gdy wartość wskaźnika reputacji wynosi minimum 60 punktów.
Wszystkie komentarze