
mat. prasowe
Jest już podpisana umowa. Wykonawca w lutym planuje rozbiórki budynków oraz budowę zaplecza, a wczesną wiosną roboty przy przebudowie uzbrojenia podziemnego i pierwsze roboty ziemne. - Właśnie ustalamy z nim projekt organizacji ruchu - informuje Jacek Witkowski, szef drogowców.
Projekt przewiduje budowę torów tramwajowych od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego razem z chodnikami, ścieżkami rowerowymi oraz dodatkowymi pasami ruchu. Ma wpłynąć na poprawę komunikacji z górnego tarasu miasta i stanowi wstęp do dalszej rozbudowy sieci tramwajowej. - Dzięki pieniądzom unijnym na ten projekt możemy już widzieć na ulicach miasta kolejne nowe tramwaje produkowane przez bydgoską Pesę. Łącznie będzie ich już 35. W pobliżu ronda Kujawskiego powstanie także parking Park&Ride, co pozwoli potem na pozostawienie auta i dojazd tramwajem lub rowerem do ścisłego centrum. Inwestycją uzupełniającą jest trwająca przebudowa torowiska na ulicy Wojska Polskiego i węzła Szarych Szeregów - raportuje Sztybel.
Co będzie największym wyzwaniem dla wykonawcy? - Ten projekt jest bardzo trudny technicznie ze względu na konieczność obniżania poziomu ronda Kujawskiego i rozbiórki pozostałości po niedokończonych przejściach podziemnych, tak by bez przeszkód tramwaje mogły poruszać się wzdłuż skarpy - mówi wiceprezydent.
Stawka dzierżawy i koncepcja to za mało. Doświadczenie w wynajmie powierzchni komercyjnych/historycznych powinno być również jednym z wymagań.
Już widzę, jak ?Miecio i spółka? wygrywa przetarg bez wymaganego doświadczenia w najmie powierzchni usługowo-handlowych.
By tyle nie narzekać, miasto zmienia się na lepsze. To widać najbardziej na Starym Mieście... jeszcze 10 lat temu wieczorami nie było po co tu przyjść. Teraz jest na prawdę ciekawie.