Budlex, CDI Konsultanci Budowlani, Ebud Dom, Moderator Inwestycje i Pomorska Spółdzielnia Mieszkaniowa – to inwestorzy obecni na bydgoskim rynku mieszkaniowym od lat. Ich kolejne inwestycje cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, a osiedla powiększają o kolejne domy.

Trzeba wsłuchać się w potrzeby ludzi

– Jeśli myśli się kategorią zadowolonego klienta, odnosi się sukces. Jeśli tylko kategorią zysku, nie ma szans, by dłużej utrzymać się na rynku – przekonuje Wiesław Gęsikowski, prezes Pomorskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. – Myślę, że sukces siedzących tu inwestorów generalnie polega na tym, że wszyscy myślimy o kliencie jako osobie, której potrzeby trzeba zaspokoić. Pewnie każdy z nas działa trochę inaczej, ale ludzie, którzy mają u nas mieszkać, są dla nas najważniejsi. Zwłaszcza jeśli jest to klient powtarzalny, który do nas wraca, kupuje kolejne mieszkania lub poleca je swoim znajomym. Każdy z nas ma grupę takich zadowolonych osób, które pocztą pantoflową budują nam markę. Zdarza się, że sprzedajemy mieszkania przez telefon. Bywa, że ktoś ufa nam do tego stopnia, że zawieramy umowę w jednej rozmowie, wysyłamy dokumenty do Niemiec czy do Anglii, a po paru dniach wracają podpisane.

Ebud Dom klientów zdobył praktycznym projektowaniem. – Kładziemy duży nacisk na projekty mieszkań. W Fordonie, gdzie realizujemy właśnie inwestycję For You, buduje się w ostatnich latach dużo, ale ludzie wracają do nas, bo najbardziej podobają im się nasze układy mieszkań. Współpracujemy ze świetnymi architektami. Nie bierzemy od nich gotowych projektów, ale planując nasze nowe inwestycje, poświęcamy często miesiące na wspólną pracę. Względy estetyczne są bardzo ważne, ale liczy się też funkcjonalność. Potrafimy na niedużym metrażu zmieścić wszystko, co jest potrzebne do wygodnego mieszkania. Dajemy też klientom możliwość własnej aranżacji. To się sprawdza – przekonuje Dorota Leśniewska, prezes Ebud Dom.

Pozostało 85% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej