Fot. Arkadiusz Wojtasiewicz / Agencja gazeta

Aleksandra Lewińska: Potencjał turystyczny kujawsko-pomorskiego tkwi w...

Agnieszka Kowalkowska, dyrektor biura Kujawsko-Pomorskiej Organizacji Turystycznej w Bydgoszczy: W uroku małych miejsc. Tak wynikło m.in. z analiz zleconych przez Urząd Marszałkowski na potrzeby stworzenia strategii promocji dla województwa. Kluczowy jest urok małych miejsc. To one powinny być fabułą opowieści o województwie kujawsko-pomorskim.

Już tę opowieść zaczęliśmy, tworząc Konstelacje Dobrych Miejsc w regionie.

- To nasz nowy sposób opowiadania o regionie. Zbieżny z tym, co ustaliła Fundacja Best Place, która przeprowadziła w zeszłym roku badania nad tożsamością marki kujawsko-pomorskiego. Uznała, że to region, który "jest w sam raz", w dobrym znaczeniu: nieduże miasta, które nie przytłaczają i nie pędzą, piękna przyroda, natura, smaki, zabytki. To region bogaty w piękne miejsca, takie jak: Wyspa Młyńska w Bydgoszczy, tężnie w Inowrocławiu, Ciechocinku, Starówka w Toruniu, Kanał Bydgoski, Bory Tucholskie, Kozie Jeziorka. Doszliśmy, nieco wcześniej, do podobnych wniosków. Mamy żyzne Kujawy, są: pagórkowata Krajna, pełne zabytków Pałuki, urokliwa ziemia dobrzyńska, ziemia chełmińska o niezwykłej historii, ekologiczne Pojezierze Brodnickie, szumiące Bory Tucholskie, łagodne Kociewie.

Konstelacje mają oznaczać nieograniczoną ilość powiązań: miejsc na mapie, które można łączyć w szlaki, trasy, ścieżki o różnym zasięgu. Łączenie może przebiegać w dowolny sposób: przez budowanie tras tematycznych lub szlaków będących kompozycją różnych wątków jak historia, aktywność, kulinaria, uzdrowiska. Konstelacja może być też rozumiana jako kompozycja indywidualna turysty.

Tematy ważne dla Bydgoszczy
Miejsca
Tematy
Ludzie
Przetargi
Nieruchomości