Tramwajem przez Brdę
Odwlekają się też prace nad nową przeprawą tramwajową przez Brdę, która powstanie w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego. Projektanci przygotowali najpierw dwa alternatywne rozwiązania. Pierwsza wizja zakładała przebudowę ul. Perłowej na odcinku od Wojska Polskiego do Toruńskiej, budowę mostu tramwajowego na jej przedłużeniu do Fordońskiej (na wysokości Bałtyckiej) z rozjazdami we wszystkich kierunkach oraz drugiego mostu drogowego przy istniejącej nitce Kazimierza Wielkiego, niezbędnych chodników i dróg rowerowych.
Wzięli pod uwagę 20 kryteriów. Większość argumentów przemówiło za wariantem drugim. Oceniane były m.in. oszczędności w pracy przewozowej, zmiany w liczbie pasażerów, koszty wykupu nieruchomości, liczbę obiektów do wyburzenia, drzew do wycinki i wynik konsultacji społecznych.
- Za budową mostu tramwajowego i drogowego w jednej lokalizacji na ul. Kazimierza Wielkiego, równolegle do istniejącej już przeprawy drogowej, przemawia przede wszystkim brak konieczności wykupu dodatkowego terenu. Poza tym na dłuższym odcinku powstaje alternatywny korytarz transportowy od ronda Jagiellonów do Kazimierza Wielkiego, który bardziej ułatwia tymczasową organizację ruchu w przypadku awarii lub prac remontowych - mówią drogowcy.
Roboty mają zacząć po zakończeniu budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Kujawskiej. - To działanie celowe. Dwie duże inwestycje tramwajowe w tym samym czasie sparaliżowałyby miasto. A tak stopniowo wybudujemy kompletną, spójną sieć tramwajową dla Bydgoszczy - zapowiadają.
Inwestycja, tak jak budowa torowiska na Kujawskiej, ma być finansowana w oparciu o fundusze europejskie na lata 2014-20.
Wszystkie komentarze