Więcej
    Komentarze
    Nie odkryje Ameryki ale głównym powodem jest brak dużego, taniego parkingu w okolicy Gdańskiej i Dworcowej! Trzeba było zamiast Drukarni postawić wielki parking kilkukondygnacyjny i wtedy jakby opłaty były przyzwoite trochę by odżyła ta część miasta!
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Nie odpowiadajcie Steinowi, Przecież to klasyczny troll. Odpowiadając mu KARMICIE TROLLA !!!
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Wiem jak temu zaradzić. To proste. Wystarczy: podnieść podatki, zwiększyć koszty pracy, robić więcej kontroli i więcej karać, postawić kolejną galerię handlową i jeszcze trochę bardziej zagmatwać prawo a gwarantuję że wszystko wróci do normy i będzie super.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Stanął Ci znowu?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Antyspołeczna $półka ADM wyludniła już z mieszkańców całe śródmieście , wieczorem jest jak na księżycu, teraz czas na Gdańską !!!!!!!!!
    @azazel66 ADM to taki postkomunistyczny moloch. Drogi, nieefektywny.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Miasto jest bardzo pazerne, podbija czynsze i wykurza kupców. Zamiast zieleniaka ze spożywczym na rogu Śniadeckich mamy kolejny punkt optyczny. I masową konkurencję "Prosiaczka" dla działającego od lat rodzinnego sklepu mięsnego w bramie tej posesji. Pewnie tez zostanie zamknięty... (Sklep modelarski już się wyniósł, nie wytrzymał pazerności miejskich urzedników)
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    nic bardziej mylnego , to właśnie brak miejsc parkingowych doprowadza do pustoszenia witryn
    @rozaliaroyale Ciekawe, że najbardziej ruchliwe ulice handlowe w Polsce i nie tylko mają częściowo lub całkowicie zamknięty ruch samochodowy, a i z parkowaniem w miarę blisko bywa problem. Zresztą gdzie proponujesz dodanie miejsc parkingowych na Gdańskiej? Na chodnikach?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @rozaliaroyale Bzdura. Nie od dziś wiadomo, że kierowcy są kiepskimi klientami - głównie przejeżdżają. Lokalny handel odżywa tam, gdzie ulice robi się przyjaznymi dla pieszych. Poczytaj sobie trochę o przekształceniach ulic w Nowym Jorku. Jedynym powodem pustoszenia Gdańskiej są galerie handlowe.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @rozaliaroyale Miejsca parkingowe mają tu mało do rzeczy. Gdańska, Dworcowa były najpopularniejsze jako miejsce do robienia zakupów w czasach, gdy mało kto miał samochód, a popularność centrum jako miejsca do robienia zakupów malała wraz ze wzrostem ilości aut w mieście - spokojnie można wyznaczyć taką korelację. Powód? To piesi najczęściej zaglądają do sklepów, często pod wpływem impulsu przechodząc i zauważając coś w sklepie. Kierowcy głównie przejeżdżają.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @uthark słuchaj, a może to dlatego , że w czasach, o których piszesz nie było galerii handlowych z bezpłatnymi parkingami? Nie, chyba masz jednak rację, że ludzie po zakupy wola jeździć komunikacją publiczną.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @fazer5 No widzisz, zrozumiałeś, że mój wpis był trochę prowokacyjny. Też uważam, że głównym powodem upadku handlu w centrum są galerie handlowe. To samo jest w Grudziądzu - po oddaniu do użytku Alfy przed 4 laty handel za Rynkiem Głównym kierunku "kartoflaka" w zasadzie upadł pomimo tego, że nie zmniejszyła się ilość miejsc do parkowania. Sam Rynek i okolice zmieniły się w centrum gastronomiczno-rekreacyjne. Jest tam świetny dojazd komunikacją publiczną z każdego miejsca w Grudziądzu - przecież nie pojadę do restauracji czy kawiarni własnym samochodem, nawet lampki wina nie wypiję.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @uthark napisałeś jednoznacznie " popularność centrum jako miejsca do robienia zakupów malała wraz ze wzrostem ilości aut w mieście - spokojnie można wyznaczyć taką korelację" i to ma oznaczać , że jednak głownie winisz galerie? no faktycznie istna paralela
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @fazer5 Widać, że nie potrafisz myśleć przy czytaniu. W cytowanym przez Ciebie zdaniu napisałem o możliwości wyznaczeniu korelacji między zakupami w centrum i ilością samochodów. Nie oznacza to jednak, że nie uważam, że to galerie są główną przyczyną upadku handlu w centrum - jedno nie przeczy drugiemu. Tak - uważam, że to galerie są główną przyczyną upadku handlu w centrum. Tak - uważam, że można wyznaczyć korelację między stopniowym upadkiem handlu w centrum a ilością samochodów, chociaż nie oznacza to, że samochody przyczyniły się do upadku handlu. Nawiasem mówiąc, handel na Długiej upadł nie z powodu braku miejsc parkingowych, bowiem w pobliżu Długiej jest ich pod dostatkiem.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Za to miasto sponsoruje powstawanie Galerii - zero wymagan co do zmian w ukladzie komunikacyjnym, co powoduje iz zmienia sie ilosc aut i pieszych w okolicach galerii. Np. Focus - przejscie dla pieszych - pod ziemia, np Zielone Arkady - przejscie na ul. W.P. tez powinno byc pod ziemia
    @tedek1 "Focus - przejscie dla pieszych - pod ziemia, np Zielone Arkady - przejscie na ul. W.P. tez powinno byc pod ziemia " W żadnym razie. Miasta są nie tylko dla kierowców, są także pieszych. Piesi nie są w niczym gorsi od kierowców, żeby spychać ich do katakumb.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @uthark po co spychać pieszych do "katakumb" lepiej konfrontować ich z samochodami, z którymi w razie kolizji jak wiadomo wychodzą bez szwanku, prawda? ach
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @fazer5 Nie sądzę, żeby komukolwiek chodziło o bezpieczeństwo pieszych przy wpychaniu ich do katakumb. Chodzi tylko i wyłącznie o komfort kierowców - żeby piesi im nie "przeszkadzali". W krajach, gdzie bezpieczeństwo pieszych jest na zdecydowanie większym poziomie, odstępuje się od budowy tuneli dla pieszych na miejskich ulicach, a sprawę bezpieczeństwa pieszych rozwiązuje się innymi sposobami, np. przez ograniczenie ruchu samochodów, spowolnienie samochodów itp.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @uthark nie wiem co sądzisz, fakty są takie, że znacznie trudniej jest być poturbowanym przez pojazd w tunelowym przejściu dla pieszych nić przechodząc przez ulicę, nawet jak spowolnisz ruch to możesz zostać nielegalnie potrącony przez jakiegoś wariata drogowego i ważne będzie dla ciebie, że to z jego winy?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @uthark Oto brak wyobrazni i obserwacji faktów. Jestem za pieszymi, jak najwiecej deptakow i drog dla rowerow, ale powiedz mi dlaczego glowne i duze Galerie sa zlokalizowane przy najwazniejszych arteriach miasta: Wojska Polskiego, Rondzie Grunwaldzkim czy ul. Jagiellonskiej - wytłumacz mi teraz w jaki sposob z tych arterii zrobic deptaki??? CHodzi mi o to zeby ruch w miesice zarowno dla pieszych jak i kom.publ. oraz aut byl jak najbardziej plynny, a tego nie mozna powiedziec o przejsicu dla pieszych na ul. W.P. przy zjezdzie z ronda Kujawskiego (gdzie luk ulicy powoduje duze zagrozenie zycia, nie mowiac juz o braku bezpieczenstwa bo sa 2 pasy ruchu na jezdi i tramwaj!)
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @tedek1 "wytłumacz mi teraz w jaki sposob z tych arterii zrobic deptaki???" A ktoś chce robić na Jagiellońskiej deptak? Masz potężne problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Można zrobić tunel dla pieszych pod warunkiem, że nie będą do niego prowadzić schody - jak np. na skrzyżowaniu Marszałkowskiej i al. Jerozolimskich w Warszawie. Spójrz na tunel pod rondem Jagiellonów - jest bardzo dużą barierą dla osób niepełnosprawnych, ludzi z wózkami, z tobołkami. Takie tunele jak pod rondem Jagiellonów nie prowadzą do zapewnienia płynności ruchu drogowego - nie zapewniają płynności ruchu pieszych, który jest także ruchem drogowym. "CHodzi mi o to zeby ruch w miesice zarowno dla pieszych jak i kom.publ. oraz aut byl jak najbardziej plynny" Ruch aut w zdecydowanej większości miejsc jest płynny na tyle, na ile to da się osiągnąć w mieście. Płynność nie oznacza, że da się osiągnąć średnią prędkość 50km/h w mieście; średnio 30km/h w mieście jest dobrym wynikiem i nie można oczekiwać więcej. Kierowcy muszą zrozumieć, że nie są sami na drodze i w mieście nie oni są najważniejsi - we współczesnym mieście ważniejsi są piesi i komunikacja publiczna. Nie da się stworzyć infrastruktury w mieście tak, żeby wszystkim dogodzić, więc trzeba wprowadzać priorytety - przy czym najmniejszy powinien być dla kierowców, ponieważ indywidualne samochody są najmniej efektywnym środkiem transportu w mieście z punktu widzenia miasta. "gdzie luk ulicy powoduje duze zagrozenie zycia, nie mowiac juz o braku bezpieczenstwa bo sa 2 pasy ruchu na jezdi i tramwaj!)" Trochę się zgadzam, łuk jest zbyt łagodny, "zachęca" do szybkiej jazdy. Tu jest problem, a nie w braku tunelu. Problemem jest po prostu to, że tworzy się infrastrukturę wyłącznie pod kątem kierowców i mamy niebezpieczne miejsca.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @fazer5 "nawet jak spowolnisz ruch to możesz zostać nielegalnie potrącony przez jakiegoś wariata drogowego" Nie wszystkim wypadkom zapobiegniesz, ale tunele nie są sposobem na poprawę bezpieczeństwa drogowego w miastach. Nie jesteś w stanie wpuścić całego ruchu pieszego w tunele, zawsze i wszędzie przejścia dla pieszych będą głównie w poziomie jezdni. Powodem hekatomby pieszych w Polsce jest przede wszystkim agresywna jazda kierowców, którzy powodują większość wypadków z udziałem pieszych. Polscy kierowcy w większości jeżdżą w sposób niepozostawiający jakiegokolwiek marginesu na błąd - ich lub innych osób. Do tego dużą role odgrywa infrastruktura, która zdecydowanie faworyzuje kierowców. W krajach Europy Zach., gdzie bezpieczeństwo pieszych jest na zdecydowanie większym poziomie niż u nas, tuneli dla pieszych jest bardzo niewiele. Wystarczy jednak tam pojechać, żeby przekonać się, jak tam jeżdżą kierowcy. Po przyjeździe do Polski z kilkudniowego nawet pobytu w Holandii czy Niemczech agresywny styl jazdy polskich kierowców bardzo rzuca się w oczy.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0